Dział Teleinformatyki realizuje następujące zadania:

  1. zadania związanie z utrzymaniem infrastruktury sieciowej:
    1. prowadzi nadzór nad lokalną siecią komputerową Ośrodka,
    2. prowadzi nadzór    nad    poprawnością   i    działaniem    systemów    sieciowych    działających w Ośrodku,
    3. wdraża nowe systemy sieciowe we współpracy z innymi działami,
    4. zapewnia ochronę systemów
    5. prowadzi ewidencję kont użytkowników w systemach sieciowych, oraz przydziela uprawnienia użytkownikom tych systemów.
  2. zadania związane z utrzymaniem serwerów sieciowych:
    1. przygotowuje specyfikację techniczną na zakup nowych serwerów i urządzeń sieciowych,
    2. prowadzi nadzór nad działaniem serwerów i urządzeń sieciowych,
    3. zapewnia ochronę danych przechowywanych w systemach informatycznych działających na serwerach Ośrodka.
  3. zadania związane ze sprzętem komputerowym:
    1. prowadzi ewidencję sprzętu komputerowego na potrzeby obsługi informatycznej,
    2. przygotowuje specyfikację techniczną na potrzeby zakupowe nowego sprzętu komputerowego,
    3. prowadzi nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem sprzętu
  4. zadania związane z oprogramowaniem:
    1. prowadzi ewidencję oprogramowania oraz nadzór nad zainstalowanym oprogramowaniem,
    2. opiniuje zakup i sporządza specyfikację techniczną oprogramowania systemowego,     biurowego i antywirusowego,
    3. prowadzi nadzór nad działaniem
  5. zadania związane ze wsparciem użytkowników systemów teleinformatycznych:
    1. przeprowadza szkolenia dla pracowników z zakresu obsługi sprzętu i systemów teleinformatycznych oraz z zakresu bezpieczeństwa systemów informatycznych,
    2. udziela niezbędnej   pomocy   pracownikom   z    zakresu    obsługi    sprzętu    komputerowego i oprogramowania,
    3. weryfikuje i usuwa problemy
  6. zadania związane z telefonią stacjonarną, komórkową i zapewnieniem dostępu do Internetu:
    1. przygotowuje specyfikację     techniczną     dotyczącą     parametrów     łączy      internetowych i telekomunikacyjnych,
    2. prowadzi nadzór nad realizacją umów zawartych z operatorami internetowymi oraz operatorami telefonii stacjonarnej,
    3. przygotowuje specyfikację techniczną dotyczącą aparatów telefonicznych i zakresu świadczonych usług,
    4. prowadzi nadzór nad realizacją umów zawartych z operatorami telefonii komórkowej,
  7. współpracuje z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji;
  8. tworzy i administruje witrynami internetowymi;
  9. prowadzi Biuletyn Informacji Publicznej;
  10. koordynuje i prowadzi nadzór zadań związanych z prawidłowym prowadzeniem Informatycznej Bazy Danych;
  11. projektuje, programuje, modernizuje i wdraża nowoczesne techniki i technologie informatyczne oraz teleinformatyczne we wszystkich obszarach działalności Ośrodka.