Dział Księgowości

Zakres działań Działu Księgowości

  1. Pracą Działu Księgowości kieruje główny księgowy.
  2. Dział Księgowości realizuje następujące zadania:
  1. prowadzi sprawy w zakresie opracowywania projektu planu finansowego Ośrodka, jego korekt oraz sprawozdań z jego wykonania oraz współdziała w tym zakresie z pozostałymi komórkami organizacyjnymi;
  2. zapewnia realizację zadań gospodarki finansowej Ośrodka, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności przepisami ustawy o finansach publicznych;
  3. analizuje stopień wykorzystania środków finansowych będących w dyspozycji jednostki z tytułu środków budżetowych działalności gospodarczej, środków z Unii Europejskiej itp.;
  4. prowadzi rachunkowość zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  5. sporządza plany, analizy i sprawozdania finansowe, zgodnie obowiązującymi przepisami w zakresie wskazanym przez dyrektora oraz organy kontroli i nadzoru;
  6. prowadzi ewidencję ilościowo - wartościową składników majątku trwałego i obrotowego;
  7. zapewnia właściwy obieg i kontrolę dokumentów księgowych;
  8. zapewnia obsługę kasową oraz rozliczenia bezgotówkowe;
  9. sprawuje nadzór nad prawidłowym rozliczeniem działalności komercyjnej prowadzonej w PODR w Boguchwale;
  10. zapewnia obsługę finansowo-księgową Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  11. współpracuje z bankami, urzędami skarbowymi, ZUS w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów;
  12. zapewnia realizację zadań w zakresie zobowiązań podatkowych, ZUS i innych tytułów publicznoprawnych zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ewidencja i dokonywanie rozliczeń;
  13. prowadzi sprawy w zakresie podatku od towarów i usług – VAT;
  14. nadzoruje realizację przychodów i kosztów oraz bieżącą analizę należności i zobowiązań;
  15. realizuje wypłaty wynagrodzeń pracownikom ośrodka oraz zleceniobiorcom;
  16. dokonuje płatności na podstawie otrzymanych faktur, rachunków i innych dokumentów księgowych;
  17. prowadzi rozliczenia krajowych i zagranicznych podróży służbowych (delegacje, ryczałty)
  18. prowadzi ewidencję druków ścisłego zarachowania związanych z zakresem zadań działu oraz zapewnia właściwe wykorzystanie tych druków;
  19. przygotowuje projekty zarządzeń wewnętrznych normujących prowadzenie rachunkowości i funkcjonowania zakładowego planu kont, obiegu dowodów księgowych, zasad prowadzenia gospodarki magazynowej, kasowej oraz przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji.
  20. wykonuje inne zadania wynikające z potrzeb PODR w Boguchwale lub zlecone przez dyrektora.

Nasza strona internetowa www.podrb.pl używa plików cookie, tzw. „ciasteczek”. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane do Państwa urządzenia (komputera, smartfona itp.). Stosujemy je wyłącznie dla Państwa wygody w celu lepszego dostosowania naszej witryny internetowej do Państwa indywidualnych potrzeb oraz w celach statystycznych. Nie zawierają one żadnych danych osobowych.

Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Info